facebook tracking

Jag försöker vara den personen som jag själv vill mötas av!

Tomas heter jag och jobbar på Kundservice. Min resa på SATS började i receptionen och det kände jag direkt var något för mig. Att möta människor som är hos oss för att de själva vill är fantastiskt. Jag tyckte om att leverera service, så med bra energi och ett leende på läpparna så sprang arbetsdagarna förbi.

Jag började som extraanställd i receptionen på SATS Märsta. När jag lärt mig grunderna fick jag en tjänst som 2:e receptionist på SATS Älvsjö, här fortsatte min utveckling och jag kände att jag verkligen ville framåt. Mitt nästa steg blev därför som receptionsansvarig vilket innebar mer ansvar, och det passade mig som är driven och ambitiös som person. När jag sedan kände mig redo för nästa steg berättade jag för min närmaste chef att jag ville bli platschef. Min chef tog mig på allvar och jag blev coachad hårt för att nå mitt mål! Jag arbetade vidare som säljare och sedan även som receptionsansvarig på SATS Liljeholmstorget.

Vid ungefär samma tidpunkt blev jag antagen till vårt interna Management Trainee-program som är SATS egna chefsutbildning. Den genomförde jag parallellt med heltidsarbete och passade även på att utbilda mig till styrkeinstruktör på SAFE-Education.

Tiden gick och jag såg en annons om ledig platschef på vårt center i Bålsta, jag skickade min ansökan direkt och fick tjänsten!

Tjänsten som platschef var både rolig och utmanande men av olika anledningar kände jag efter 6 månader att jag ville söka mig vidare och tillbaka till något som jag verkligen tyckte var roligt.

Jag blev receptionsansvarig i Märsta och det kändes som att komma hem på något sätt, dock kände jag ganska snabbt att det inte var en tillräcklig utmaning så när det blev en öppning på vår kundserviceavdelning tog jag chansen direkt.

Nu har jag snart varit här i 3 år och vi är ett härligt gäng där många varit med länge. Lång erfarenhet bidrar till en hög kvalitet där vi verkligen kan jobba effektivt.

Det enda jag saknar är en manlig kollegaJ Det borde finnas fler killar/män som brinner för att leverera service på hög nivå tycker jag.

En typisk dag kan se ut så här för mig:

Kl. 07.00 börjar jag och går igenom mina ärenden och jobbar lite med vårt supportforum Kundo.
Vid kl. 08.00 är i regel hela gänget på plats och vi besvarar så mycket mail vi bara kan.

Kl. 08.30 har vi gemensam frukost, vilket är guld värt för mig. Först och främst för att jag har svårt att äta frukost på hemmaplan direkt när jag vaknar men också för att det är viktigt att hinna umgås med sina arbetskamrater.

Kl. 09.00 öppnar vi telefonerna och tar emot samtal från både medlemmar och från personal på våra center. Det brukar vara fullt ös fram till klockan är 12.00 när det är dags för lunch. Här sitter i regel alla och äter gemensam lunch vilket är trevligt.

Kl. 12.30 är jag på plats igen och besvarar mail samt arbetar med Kundo.

Kl. 13.00 öppnar telefonerna igen och det är full fart fram till kl. 17.00 då telefonerna stänger.

Det roligaste med mitt jobb är att jag gillar känslan av att få leverera grym service i alla samtal och mail vi får. För att jag vill! Jag älskar känslan av att göra någon annan nöjd.

Min största utmaning skulle jag säga hände under mitt första år. Då hade jag en tuff situation med en medlem i telefonen och där fick jag jobba mentalt för att verkligen gå vidare och lära mig att inte ta det personligt.

Mest stolt är jag över min egen kompetens, jag har stor nytta av att ha arbetat i flera olika positioner inom SATS. Jag försöker vara den personen som jag själv vill mötas av när jag kontaktar en kundservice och jag tycker att jag lyckas braJ

För att trivas på SATS tror jag att man behöver vara en öppen och social person som tar ansvar för sina uppgifter och som vill utvecklas. Lite beroende på tjänst men genomgående på SATS krävs en energi som är hög.

Vad gäller långsiktig plan har jag en plan för SATS och en privat plan utanför.

När det gäller SATS tycker jag att vi generellt behöver höja vår kompetens i de datasystem vi använder men även inställningen och det naturliga i att leverera service till våra medlemmar. Här har jag bakom kulisserna smugit igång ett litet utbildningsprojekt, vilket jag verkligen kan tacka min närmaste chef för och där jag ser fram emot att få se vad resultatet blir.

Mitt privata mål utanför SATS håller jag för mig själv:)

Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor